ICT-probleem na enkele uren opgelost

5 September 2022

Vanochtend had Gelre ziekenhuizen een ICT-probleem. Hierdoor hadden we beperkt toegang tot onze systemen. De oorzaak bleek een verstoring in de verbinding tussen Gelre ziekenhuizen en de beveiligde cloud omgeving. Inmiddels is dit opgelost en werkt alles weer naar behoren.

Wat betekende dit voor patiënten?

De zorg voor de patiënten in ons ziekenhuis was geborgd. Zij konden rekenen op veilige, goede zorg. We werkten tijdelijk met patiëntendossiers en medicatielijsten op papier. Daarnaast hebben we helaas een aantal patiënten moeten afbellen voor hun polikliniek afspraak of geplande operatie. Deze patiënten worden door ons gebeld voor het maken van een nieuwe afspraak.

Op de spoedeisende hulp hadden we een tijdelijke presentatiestop die inmiddels is opgeheven.
We begrijpen dat het ontzettend vervelend is voor patiënten van wie de afspraak of operatie niet door kon gaan.