Gelre gebruikt nieuw elektronisch patiëntendossier en verbetert patiëntenportaal

25 november 2022

Op vrijdag 25 november om 13.00 uur is Gelre succesvol overgegaan naar een nieuw elektronisch patiëntendossier (EPD) van Chipsoft: HiX. Dit nieuwe EPD draagt bij aan betere zorg voor onze patiënten, een efficiëntere manier van werken voor onze medewerkers en een verbeterd patiëntenportaal MijnGelre.

Zorg beter voor elkaar

In veel ziekenhuizen wordt het elektronisch patiëntendossier van ChipSoft al gebruikt, ook in onze regio. Hierdoor wordt het bijvoorbeeld makkelijker en gebruiksvriendelijker voor betrokken zorgverleners om patiëntgegevens uit te wisselen. Behandelingen vinden immers op steeds meer plekken plaats. Samen met u als patiënt beslissen we over de beste zorg in uw persoonlijke situatie. We werken daarbij nauw samen met zorgpartners in de regio; samen met hen bepalen we welke zorg waar geboden kan worden.

Optimale ondersteuning voor artsen en verpleegkundigen

Voor onze zorgverleners betekent de overgang naar HiX een vermindering van de registratielast. Het wordt voor hen makkelijker en gebruiksvriendelijker om gegevens te registreren in één geïntegreerd systeem op iedere locatie van Gelre. Eenmaal geregistreerde gegevens kunnen handig worden hergebruikt en zorgverleners die samen een patiënt behandelen, beschikken over elkaars registraties.

Verbeterd patiëntenportaal MijnGelre

Ook hebben we ons patiëntenportaal MijnGelre verbeterd. Met deze persoonlijke online omgeving kunnen onze patiënten altijd en overal veilig hun eigen gegevens bekijken. Het vernieuwde MijnGelre biedt u als patiënt meer informatie en meer mogelijkheden om zelf informatie aan te vullen of te wijzigen. Zoals gegevens wijzigen, vragenlijsten invullen of online aanmelden vóór uw afspraak.

Edwin Maalderink, lid Raad van Bestuur: “Ons nieuwe EPD draagt bij aan betere zorg voor onze patiënten en aan een efficiëntere manier van werken voor onze medewerkers.  Met de verbeterde versie van ons patiëntenportaal MijnGelre kunnen onze patiënten zich nog beter voorbereiden op een afspraak in het ziekenhuis. Ik ben erg trots op de vele medewerkers die de afgelopen maanden keihard hebben gewerkt om de overgang naar dit nieuwe EPD succesvol te laten verlopen.”

Wil je meer weten? Bekijk dan de animatie!