Patiënttevredenheid

Onze patiënten geven ons gemiddeld een ruime 8. En daar zijn we heel blij mee. Al is het voor ons geen signaal om achterover te leunen. We blijven werken aan de kwaliteit. De patiënten zelf geven ons op diverse manieren feedback, zodat we onze dienstverlening verder kunnen aanscherpen.

Om onze dienstverlening te kunnen verbeteren, doen wij continu onderzoek naar patiënttevredenheid. Wij meten de tevredenheid van onze patiënten op verschillende manieren onder andere met hulp van:

  • Tevredenheidsenquêtes
    Elke polikliniek en elke verpleegafdeling, maar ook de apotheek, diëtetiek of fysiotherapie worden door patiënten stelselmatig beoordeeld met behulp van enquêtes.
  • Focus- en spiegelgesprekken
    Met kleine groepen patiënten gaan we in gesprek. Dit zijn vaak groepen patiënten met eenzelfde soort aandoening. Ook voeren we één-op-één gesprekken met patiënten, hun naasten of mantelzorgers over de kwaliteit van de zorg.
  • Mystery-patiënten
    Regelmatig krijgen afdelingen onverwacht én ongemerkt bezoek van mystery-patiënten. Zij toetsten de kwaliteit van zorg in de praktijk.

  • Landelijke kwaliteitsmeting
    We nemen deel aan de Consumer Quality Index (CQI): een uitgebreide vragenlijst waarin vragen worden gesteld over de kwaliteit van zorg. Niet alleen de zorg in Gelre wordt bevraagd; ook de kwaliteit van bijvoorbeeld de zorg door huisartsen komt aan bod.
  • ZorgkaartNederland
    We vragen aan patiënten of ze hun mening over ons ziekenhuis willen delen op de website www.zorgkaartnederland.nl.

Uw mening telt!

Dankzij uw mening kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Op de pagina Uw mening telt leest u op welke manieren u uw ervaring met ons kunt delen. Benieuwd naar de ervaringen van andere patiënten? Lees dan de verhalen van patiënten van Gelre ziekenhuizen.